Jak często wymieniać olej w Audi

site
narusaku

Temat: Hyundai accent czy warto?
Ja powiem tylko tak japonczyki to najbardziej wytrzymale auta na swiecie. Chcialbym zobaczyc taka xsare czy lagune z przebiegiem 200tkm. Renowki nie kupie nigdy w zyciu mialem raz megane dci 2001. Wystarczy. cytryny widze na codzien - sasiedzi. Ja sie tylko usmiecham kiedy widze maski w gorze. Niemieckie auta, mojej kobity brat ma audi a6 2.7TT alternator walnal przy przebiegu 69.000 naprawa.... lepiej nie mowic. Poza tym ciegle drobne usterki. Spalanie 20ltr w miescie. To tylko przyklad. Mial rowniez merca S350Td, golfa cabrio, corrado i bmw 318. tematy podobne.

Od pewnego czasu jezdze japoncami i

klocki oryginalne trzymaja 100.000 - 140.000 km
Amortyzatory 120,000 - 200,000 zalezy od tego czy nie bylo czesto przeladowywane.
lozyska 150.000 - 250,000
Silniki 500.000
Zawieszenia 100.000

U mnie jedynym problemem jest lisc ktory dostal sie w nawiewy i buczy jak wlacze wetylator...

2-3 lata temu jezdzilem hyundaiem lantra z 97 roku. Auto mialo najechane 240.000. Bylo firmowe. Po 200.000 trzeba bylo wymienic: sprzeglo, lozyska przod, i to chyba wszystko.

Musze wam powiedziec ze od 140.000 do 212.000 auto jezdzilo na jednym oleju - tzn bez wymiany. Byly robione tylko dolewki. Silnik zyl bez najmniejszych nawet problemow. Bylismy wszyscy zaskoczeni ze samochod jest tak wytrzymaly.
Źródło: osiol.net/index.php?showtopic=13170



Temat: Oleje silnikowe

Sprawdź jak długo Audi upierało się że olej w skrzyniach jest niewymienialny i do czego to doprowadziło.
Żeby tylko Audi się tak upierało jeśli chodzi o automaty :E
A tak przy okazji to słabe porównanie, bo uperają się że w automacie oleju się nie wymienia, a kolega chce wymieniać olej, ale chce go zmienić. Od 100 lat producenci aut zalecają jakiś tam olej i ludzie na nich robią setki tysięcy km, i wszytsko jest ok.

Nagle się okazuje że konstruktorzy tych silników sie pomylili, ale naszczęście mamy paru internetowych speców którzy zalecają inny olej. Nie wiem skąd wiedzą jaki, może jakaś szklana kula, albo coś :E

Ludzie przecież to jakiś absurd...


I sprawdź do ilu samochodów z jakimi silnikami po przeglądach wlewany jest ten olej (patrz serwis skody, seata i vw)

Weź sobie opakowanie oleju i przeczytaj opis. Często jest tak ze jeden olej może być stosowany do różnych silników, nie ma w tym nic dziwnego. No i skoro Audi i Skoda to tak naprawde VW, stosują te same silniki, to niby dlaczego np w Audi miał by być inny olej w takim samym silniku jaki sprzedają do auta VW? Nie wiem to że Audi kosztuje wiecej nie znaczy że również olej musi być na siłe droższy lub po prostu inny.
Ten post był edytowany przez nameless23 dnia: 02 Lipiec 2010 - 23:41
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=601381


Temat: Stukaja mi zawory/popychacze co robic? 2.0e ABT
WItam!

Prosze o pomoc! Mam Audi Coupe 1985r, zaczęło stukać coś w silniku dosyć głośno (zimny i ciepły ale nie zawsze stukało), wymienilem popychacze zaworów i było dobrze przez jakieś 2 miesiące. Teraz często przy zapalaniu nawet jak jest ciepły stuka przez pierwsze kilka minut! Oleju jest max, ciśnienie pokazuje dobrze, pompa oleju wymieniona oryginalna 2001rok. Co jeszcze tam może stukać, zawory? Jak rozebrali to powiedzieli że są dobre (mechanik zaufany). Olej? Chwilowo mam mineralny najwyższej klasy żeby przeczyścić silnik ale nie usuwać nagarów, normalnie 10W40.

Jak wiece to psizcie miedza@poczta.onet.pl
PS.Jakby ktoś miał dostęp do części typu rama szyberdachu, uszczelka taniej niż u dealera do tego auta to prosze o kontakt.
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=194


Temat: EX II rozrzad przy odpalaniu
po wymianie oleju zwykle to grzechotanie znika(sprawdzone wielokrotnie),o ile nie ma pękniętego ślizgu itp.
nie wiem tak naprawdę co ile w ex powinno się zmieniać olej.ja zmieniałem co 10.000 ale w amerykańcach często na klapce przeciwsłonecznej jast napisane żeby co 6000 mil wymienić olej.może jak się zbilżacie do tego przebiegu to zaczyna się odzywać rozrząd.
miałem kiedyś audi i tak jak kolega wcześniej wspomniał dolewanie oleju uciszało samoregulatory jadnak wydaje mi się że chodziło nie o max stan a o dawkę nowego oleju.
w sporcie sohc też tak miałem z tym grzechotaniem.
Źródło: explorerfanklub.org.pl/forum/viewtopic.php?t=3077


Temat: EX II rozrzad przy odpalaniu

po wymianie oleju zwykle to grzechotanie znika(sprawdzone wielokrotnie),o ile nie ma pękniętego ślizgu itp.
nie wiem tak naprawdę co ile w ex powinno się zmieniać olej.ja zmieniałem co 10.000 ale w amerykańcach często na klapce przeciwsłonecznej jast napisane żeby co 6000 mil wymienić olej.może jak się zbilżacie do tego przebiegu to zaczyna się odzywać rozrząd.
miałem kiedyś audi i tak jak kolega wcześniej wspomniał dolewanie oleju uciszało samoregulatory jadnak wydaje mi się że chodziło nie o max stan a o dawkę nowego oleju.
w sporcie sohc też tak miałem z tym grzechotaniem.


No mam nadzieje ze to pomoże. Ja rzeczywiście zbliżam się do terminu wymiany (przebieg jest około 118kkm a wymiana ma być na 119kkm). I prawdę mówiąc zauważyłem te objawy grzechotania niedawno (w zeszłym tygodniu chyba).
Co prawda leję od zawsze olej MObil 1 mineralny 15w40; tym razem chciałbym zalać jakiś 10w40, półsyntetyk albo Motul albo Durablend Valvoline; mam nadzieje ze praca silnika i rozrządu się nie pogorszy.
Źródło: explorerfanklub.org.pl/forum/viewtopic.php?t=3077


Temat: Przygoda z AT
Baza- co to porsche to masz racje ale z subaru to troche przesadziłeś,zobacz chodzby na napęd który działa na zasadzie sprzęgła wiskotycznego,w subaru trzeba często wymieniac płyny i robić przeglądy,dla porównania zobacz na vw i nieważne czy to syncro,4 motion,czy bluemotion albo quattro w audi czy 4matic w mercedesie-tak jak ze skrzynią biegów ,wlewasz specjalny olej o odpowiedniej gęstości i jezdzisz do końca życia i jeden dzień dłużej.Przez pierwszy rok na emigracji pracowałem na tzw. szrocie i wiesz jakich samochodów było najwięcej,tak,tak subaru ,a najczestszą przyczyną złomowania były pęknięte tłoki lub pierścionki stopione na tłokach.
Źródło: forum.bgm.org.pl/viewtopic.php?t=905


Temat: [R 75 2.0 CDT] oil service?? ile oleju silnikowego

I taka mała uwaga...albo raczej pytanio uwaga, bo tak patrzac jak czesto dokonujesz zmian oleju to nasuwa mi sie pytanie, czy poprostu tak szybko i łatwo przelatujesz te 25tys. km wymagane do wymiany
Nie - rocznie robię około 6 - 10 tyś Po prostu kiedyś rozmawiając z mądrym człowiekiem powiedział mi on, iż nie zaszkodzi zmienić raz do roku - szczególnie jeśli 80% jazdy to ciągła jazda w korkach po mieście.
2 razy w roku zmieniam jeśli jadę na wczasy na południe europy samochodem (czarnogóra, grecja ...) to jest około 3-4tyś w obie strony- to na odmianę porada serwisu Audi w Radomiu - ponoć po takiej trasie w upale i bardzo dużym pyle (kto był ten wie nie zaszkodzi to. A jako że koszt nie jest wielki - więc wymieniam olej, wszystkie filtry itd itd.
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=25819


Temat: tak umieraja legendy...

to nie kwestia HD, czy innej marki, po prostu "jest taki trynd", aby nie robic rzeczy trwałych, na długie lata. Widać w Stanach też kryzys i trzeba zmuszać nabywców do częstszej zmiany swoich bolidów. Volkswageny, Audii z lat 70-80 przejeżdzały kilkaset tysięcy kilometrów, a dzisiaj w 3-letnim aucie zaczyna się wszystko sypać!

Nie jest tak jak mówisz. Czasem to wina pecha, ale częściej złego użytkowania i intensywniejszego użytkowania. Sam pamiętam nasze audi 80, przy którym ojciec co chwilę grzebał, coś dopieszczał, dorabiał sam elementy bo nie szło kupić. Autko w zasadzie nigdy nie nawaliło, i co z tego skoro może 20000 rocznie robiło. Dziś firmy kupują auta tanie do pracy. One rocznie często przejeżdżają 100000km, są używane przez milion ludzi i często źle serwisowane. Stąd awarie.


hyba jak masz perzota:E albo inne frANCUSKIE GÓWNO LUB FIATA.. np nissanem almera da sie zrobić 100tys kilometrów w trzy lata i wymienić tylko olej 3 razy... nawet klocki chamólcowe jeszcze sie nadawały do uzytku...(prawei 1/3 była) wiec o czym tu mówić ze samochody po trzech latach sie sypia.. bo to jak które... audi też sie teraz nei sypie po trzech latach..a w 70 latach syrenki sie sypały jeszcze bardziej... wiec po porstu samochody francuskie i samochodzy włoske to gówno...(skoda tez)

Co do twojego ostatniego zdania to się nie zgodzę. Mam fiata punto 1,3 multijet i wymieniałem w nim olej 2 razy. Nic się nie posypało od 2001 roku. Jeszcze 8000 km i znów wymiana oleju, będzie miał 120000. Mówienie, że ford, fiat czy peugeot to gówno w porównaniu z nissanem to ignorancja. Oczywiście każdy zna osobę której uszkodził się fiat czy ford, a nie każdy zna osobę której popsuł się nissan. Wynika to nie z niezawodności, a z faktu iż fiatów czy peugeotów jeździ o wiele więcej niz nissanów.

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=47443


Temat: Jak mieszać paliwo - Porada
Chce tylko przypomniec Kolegom, że oleje na naszym rynku posiadają róże etykiety, marki a wszystkie firmy je zamawiające w polskich rafineriach, mieszalniach i innych zamawiają parametr oleju. Zatem najczesciej olej silnikowy 15W40 w opakowaniu za 10pln to ten sam co za 60pln podobnie jest z olejami przekladniowymi i tymi do mieszania też. Oleje muszą być odpowiednio dobrane, pod wzgledem zakresu temperatur pracy, gestosci w funkcji temperatury oraz często swojej "agresywnosci" czyli składu ! Tu przypomne dla właścicieli Audi i VW, znacie taki zielony płyn do wspomagania ? Nie polecam nalać oleju, ktorego używa sie w innych samochodach. Audi i VW dlugo stosowalo swój drogi olej, normalny o wiele tanszy rozpuszczał niektore z uszczelnień w pompie i efekt gotowy. Bardziej się opłacało wymienić uszczelniacze niż kupic 2,5 litra oleju do wspomagania. Pamiętajcie, że nikt nie zaprojektuje oleju do jakiegoś silnika tylko dobierze olej do swojego silnika. Kiedy projektowano nasze sachs'y nikt nie śnił o tak szerokiej gamie nowoczesnych olejów. Czesto lepsze wrogiem dobrego. Nowoczesne oleje zawierają dodatki, które mają poprawiać i tu lista od a do z... Moim zdaniem prawda jest taka. Napisano w instrukcjach do naszych rowerów jakie oleje stosować to takich używajmy Przekładniowy znany, na rynku mamy około 20 różnych od 8 pln do ponad 100 za litr każdy z nich pewnie będzie dobry. Ważne żeby raz na jakiś czas wymieniony ! i zawsze o odpowiednim poziomie ! Co do tych ktore mieszamy z paliwem. Mam nawet Kolegę, który używa najzwyklejszego mixolu ponieważ lubi jego zapach, który kojarzy się jemu z dzieciństwa. Rower ma długo a w stanie jest idealnym. Ja używam Castrol i uważam, że jest lepszy od mixolu ponieważ jak już wymiesza sie z benzyną to nie osiadan na dnie np plastikowego baniaczka, którego używam, jak robi to mixol. Do nowoczesnych skuterów są oleje które są bardzo rzadkie i tylko te powinno się stosować, tu znowu "TYLKO" na pewno ważnym jest żeby były one dobrane przez konstruktora mieszalnika i zapewne chodzi to o ich gęstość. Nie wierzmy proszę w oleje specjalnie "projektowane" do... Nie ma czegoś takiego w normalnym obrocie !
Źródło: rowersachs.fora.pl/a/a,24.html


Temat: Jaki olej do TDI

przewija się tu opinia, że jest on bardzo higroskopijny i po 12000 km. traci swe własności. dotyczyło to Motula Specyfic przeważnie 505.00; 505.01 5W/40 ...na temat pozostałych norm nie słyszałem krytyczniejszych uwag, więc są one nie poparte dowodami...owszem o tym, że Motul jest higroskopijny pisze się na wielu forach ale...chodzi tu przeważnie o płyn hamulcowy Motula, który faktycznie jest bardzo mocno higroskopijny ....dlatego zaleca się częstą jego wymianę-ale to całkiem inna bajka.Motul to doskonały olej o bardzo dobrej bazie syntetycznej i dobrych dodatkach uszlachetniających.
Jeżeli chodzi o Motul Specific 504.00-507.00 5W/30 to został stworzony w oparciu o normę 504.00-507.00 dla olejów o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołówsiarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin. Oleje te umożliwiają długie przebiegi międzywymianowe. Co do tego jaki olej wybrać...jedni chwalą Mobila inni Motula...a ja polecam inny
Jeżeli faktycznie chcesz zalać porządnym olejem silnik to polecam LIQUI MOLY Top Tec 4200 5l. 506.00 506.01 507.00 interwał wymiany deklarowany przez producenta wynosi 50 tys km! więc olej ten spokojnie wytrzyma przebieg ok 30 tys km bo pewnie po tym przybliżonym przebiegu komputer wezwie Ciebie na wymianę
Polecam też Olej Valvoline SynPower XL-III 5W-30 ACEA B3, B4 VW 504.00, 507.00, 503.00, 503.01, 506.01 Stworzony dla najnowszych modeli VW, Audi, Seat i Skoda, z wydłużonymi przebiegami miedzy wymianami oleju. Zawsze możesz też wybrać olej Mobila lub innej firmy ...
dobry olej i wymiana co 15000 km to recepta dla codziennego użytkowania by jego silnik był w dobrej kondycji ja osobiście zrezygnowałem z z OG 1 i wymieniam olej co 15 tys km
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=23288



All right reserved.
©